Handelsvillkor
Generell informasjon
Nordiccraft
Organisasjonsnummer: 37137030
Farvervej 39 8800 Viborg, Danmark
E-post: Hello@nordiccraft.eu
Betaling
Nordiccraft aksepterer betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalingen trekkes først når varen sendes, med mindre produktet er personliggjort, da trekkes beløpet når varen går i produksjon.
Alle beløp er i NOK (norske kroner) og inkluderer mva.
Nordiccraft bruker en godkjent betalingsserver som krypterer alle kortopplysningene dine med SSL (Secure Socket Layer)-protokoll. Dette betyr at informasjonen din ikke kan leses av uvedkommende.
Vi tar ikke kortgebyrer.
Levering
Nordiccraft leverer på alle hverdager. Bestillinger sendes neste virkedag dersom varen er på lager.
Vi bruker UPS for frakt av varene våre, og frakten koster 49,00 NOK til pakkeshop.
Vi leverer kun til Norge.
Forventet leveringstid er vanligvis 4–6 virkedager.
Reklamasjonsrett
Når du handler hos oss som forbruker, gjelder kjøpslovens regler for varekjøp. Dette betyr at du har reklamasjonsrett i 24 måneder.
Hvis reklamasjonen din er berettiget, kan du få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et prisavslag, avhengig av situasjonen.
Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Ved berettiget reklamasjon refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk å få kvittering for sendingen, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.
Kontakt og reklamasjoner sendes til:
Nordiccraft, Farvervej 39 8800 Viborg Danmark
Vi mottar ikke pakker sendt i oppkrav.
Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.
Angrefristen utløper 14 dager etter dagen du mottok varen. Hvis du har bestilt flere varer i én bestilling, men de leveres separat, løper fristen fra dagen du mottar den siste varen.
Hvis det gjelder en avtale om regelmessig levering av varer over en bestemt periode, utløper angrefristen 14 dager etter dagen du mottar den første varen.
Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottak til å gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du kan sende en e-post til Hello@nordiccraft.eu eller bruke standardangreskjemaet, som du finner nederst i handelsbetingelsene.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten samtidig å gi oss beskjed.
Ved berettiget reklamasjon refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk å få kvittering for sendingen, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.
Kontakt og reklamasjoner sendes til:
Nordiccraft, Farvervej 39 8800 Viborg Danmark
Vi mottar ikke pakker sendt i oppkrav.
Retur
Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på å sende varen tilbake til oss.
Du må selv betale for returfrakten, og du er ansvarlig dersom varen blir skadet under transporten.
Ingen angrerett Følgende avtaler kan ikke angres:
Levering av varer som er produsert etter dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.
Varens tilstand ved retur Hvis varen har mistet verdi fordi du har brukt den på en måte utover det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, kan du kun få deler av kjøpesummen tilbake. Beløpet du får tilbake avhenger av varens kommersielle verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du kun får fraktkostnadene refundert.
Vi anbefaler at du sender varen tilbake i originalemballasjen. Hvis originalemballasjen mangler, kan det føre til en verdireduksjon av varen.
Tilbakebetaling av kjøpesummen Hvis du angrer kjøpet, får du pengene tilbake. Hvis varen har mistet verdi, trekker vi fra det beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (dette gjelder ikke ekstra leveringskostnader dersom du har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), senest 14 dager fra dagen vi mottar beskjeden om at du ønsker å angre avtalen.
Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre noe annet er avtalt.
Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon på at varen er returnert.
Varen sendes til: Farvervej 39 8800 Viborg, Danmark
Standardangreskjema Det er enkelt å returnere kjøpet ditt! Du sender bare pakken til adressen:
Nordiccraft, Farvervej 39 8800 Viborg
I pakken må du legge ved et papir med ordrenummeret ditt, så behandler vi returen umiddelbart når vi mottar den!
Du kan laste ned vårt standardangreskjema HER
Handelsbetingelsene er sist oppdatert 02.07.2025
Vi mottar kun pakker som sendes direkte til adressen.
Ved berettiget reklamasjon refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk å få kvittering for sendingen, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.
Kontakt og reklamasjoner sendes til:
Nordiccraft, Farvervej 39 8800 Viborg Danmark
Vi mottar ikke pakker sendt i oppkrav.
Klagemuligheter
Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, må du kontakte oss på e-post hello@nordiccraft.eu. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende en klage til:
Senter for klageløsning: Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk
Hvis du bor i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr
Personvernpolicy
Vi trenger følgende opplysninger når du handler hos oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Vi registrerer og videreformidler personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.
Personopplysningene registreres hos Nordiccraft og oppbevares i fem år, hvoretter de slettes.
Vi samarbeider også med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Disse selskapene behandler kun opplysninger på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål.
Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi opplysningene dine tilstrekkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.nordiccraft.no er Nordiccraft.
Du har rett til å få vite hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfeller er vi pliktet til å slette persondataene dine hvis du ber om det, for eksempel hvis dataene ikke lenger er nødvendige for det formålet de ble samlet inn for. Du kan også kontakte oss hvis du mener persondataene dine behandles i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til oss på: hello@nordiccraft.eu
Standardangreskjema Det er enkelt å returnere kjøpet ditt! Du sender bare pakken til adressen:
Nordiccraft ApS Farvervej 39 8800 Viborg, Danmark
I pakken må du legge ved et papir med ordrenummeret ditt, så behandler vi returen umiddelbart når vi mottar den!
Du kan laste ned vårt standardangreskjema HER
Handelsbetingelsene er sist oppdatert 02.07.2025
Ved berettiget reklamasjon refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk å få kvittering for sendingen, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.
Kontakt og reklamasjoner sendes til:
Nordiccraft, Farvervej 39 8800 Viborg Danmark
Vi mottar ikke pakker sendt i oppkrav.